Always chasing light

Always chasing light

søndag den 22. september 2013

Old town

I fredags tog jeg sammen med min kone og en af mine søstre på en shoppingtur til Aalborg, som ligger 65 km. fra vores hjemby Frederikshavn. - Inden vi spiste frokost fik jeg mulighed for at gå lidt rundt i Aalborgs ældste kvarter med mit kamera, mens damerne udforskede tøjbutikkerne.

Det gamle kvarter "Hjelmerstald" var oprindeligt et område med hestestalde og beboelse. Her boede byens fattigste arbejdere i usunde små huse, som også i en periode har været brugt til indkvartering af soldater. - De ældste af husene er bygget i 1700 årene.

I de sidste 20-30 år er husene blevet moderniseret og bragt op til en standard, som har gjort det ret eftertragtet at bo i de gamle hyggelige huse i de smalle gyder.


Last Friday I went with my wife and one of my sisters on a shopping trip to Aalborg, which is 65 km. from our home town Frederikshavn. - Before the lunch break, I had the opportunity to walk around in Aalborg's oldest neigborhood with my camera, while the ladies explored clothing boutiques.

The old neighborhood "Hjelmerstald" was originally an area of ​​stables and living quarters. The city's poorest workers lived here in unhealthy small houses, which also in a period have been used for accommodation of soldiers. - The oldest of the houses are built in the years 1700.

In the last 20-30 years the houses have been modernized and brought up to a standard, that has made it quite popular to live here in the picturesque houses in the narrow alleys.






Ha' en god uge  -  Have a nice week. Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar